10 januari 2018

Mitt pysselrum / My scrap room

Nu är det ett tag sedan jag visade hur jag har det i mitt pysselrum i bloggen.

It has been a while since I showed you my scrap room in the blog.

Jag har ett långt skrivbord med tre platser men jag sitter mest i mitten.
Till vänster brukar jag stansa och till höger kan jag ta fram symaskinen enkelt.

I have a long desk with three seats but mainly I sit in the middle.
To the left I normally die cut and to the right I can easily pull out my sewing machine.


Jag tycket inte om plotter och att ha mycket saker framme, men vill samtidigt ha god överblick
på vad jag har för saker. För att få till detta har jag sorterat ner i lådorna efter hur jag jobbar
och som ni ser är det ändå lätt att ha en överblick med denna ordningen.

I do not like clutter and to have many things visible, but at the same time I want to have a good
overview of what stuff I have. To secure this I have organised my drawers according to
how I work and as you can see it is quite easy to get a good overview with this set-up.


I lådorna till vänster har jag följande uppifrån och ner.

In the drawers to the left I have the following from top to bottom.


De Copics som jag brukar använda ligger i det långa facket till höger, dvs närmast mig.

The Copics I usually use lays in the partition to the right, e.g. closest to me.


Nästa låda innehåller mina Distress Inks med tillbehör.

Next drawer contains my Distress Inks with accessories.


Mina ink blending pluttar har jag i uppmärkta zip-påsar.

My ink blending sponges I have in marked zip bags.


Mittenlådan innehåller bling. Allt från halvpärlor, stickles och pearl maker till skak-kort fylle.

The middle drawer contains bling. All from half beads, stickles and pearl maker
to content for shaker cards.


Även halvpärlorna förvarar jag sorterade i zip-påsar.

Also the half beads I sort in zip bags.


Band - hur mycket kan man ha utan att använda det så ofta?

Ribbons - how many can one have without using it very often?


Även banden färgsorterar jag i zip-påsar och har på ringar.

Also the ribbons I colour sort in zip bags and keep on rings.


Längst ner har jag det jag använder minst ofta såsom brads, wood veners, Brusho.

Furthest down I keep stuff I do not very often such as brads, wood veners, Brusho.


Även dessa grejerna har jag färgsorterade i zip-påsar.

Also these thing I have colour assorted in zip bags.


I lådorna till höger har jag följande uppifrån och ner.

In the drawers to the right I have the following from top to bottom.



Alla mina verktyg, akrylblock, tejp mm.

All my tools, acrylic blocks tape etc.


Stämpeldynor från Hero Arts och Lawn Fawn.

Ink pads from Hero Arts and Lawn Fawn.


Embossing pulver, stansar och tänger.

Embossing powder, punches and pliers.


 I fjärde lådan har jag min Heat tool, stämpelrengöring och annat bra att ha.

In the fourth drawer I have my Heat tool, stamp cleaning and other nice to have stuff.


Längst ner ligger mina MISTIs, mini stansmaskinen, Xyron samt diverse andra verktyg.

Furthest down are my MISTIs, mini die cut machine, Xyron and other tools.


På hyllorna ovanför har jag alla mina papper, dies, stämplar och annat som får plats i tidskriftsamlare.

On the shelves above I store all my papers, dies, stamps and other stuff that fits in magazine holders.


Diesen monterar jag på magnettejp från Kjell & Co som sitter tejpad på OH-plast.
Sedna ligger varje ark i en plastficka från Avery Elle.
Jag använder nästan bara dies från Gummiapan numera.

The dies I assemble on some magnetic tape from a Swedish company called Kjell & Co.
The tape is put on some OH-plastic and every sheet is put in a plastic pockets from Avery Elle.
I almost only use dies from Gummiapan these days.


Tejpen monterar jag så som det behövs.

The tape is assembled according to the needs.


Jag använder bara mönstrade papper från Gummiapan och de förvarar jag i EP-plastfickor
från Kjell & Co. Det funkar perfekt för man kan spara även spillpapper i fickan.

I only use patterned paper from Gummiapan and I stor them in EP plastic pockets from
the Swedish store Kjell & Co. It works well since also left over paper can be stored in the pocket.


Mina stämplar förvarar jag i stufftainers.
Jag använder i princip bara gummistämplar för jag tycker de stämplar finare.

My stamps are stored in stufftainers.
I hardly only use rubber stamps these days since I think they stamp much nicer.




I skåpet längst till vänster står min gamla Cuttlebug och de stora skärmaskinerna.

In the cupboard furthest to the left are my old Cuttlebug and my big cutting machines.


Jag har även en Expedit (numera Kallax) med sådant som jag inte använder ofta.
Längst upp mina Copics re-inkers, washitejp, dekorationer och lampan jag
använder på träffar.

I also have an Expedit (now Kallax) with stuff I do not use often.
At the top I have my Copics re-inkers, washi tape, decorations and the lamp I
use at scrap events.


Sedan fyra lådor med kortbaser och kuvert.

Then four drawers with card bases and envelopes.


Mina vita och kvist cardstock förvarar jag i mappar från Panduro.

My white and craft card stock I store in folders from the Swedish store Panduro.


 Jag har ett färdigpackat kit som jag tar med på träffar.
Bra att ha lite dekorationer i en liten låda och färgsorterade papper och band.

I have a pre-packed kit for scrap events.
It is good to have some decorations in a small box and also colour sorted papers and ribbons.


För er som följt mig ett tag så ser ni att det mest av min förvaring har jag haft länge nu.
Det betyder ju att den funkar för mig!

For those of you that have followed me for a while can see that most of the storage and order
I have had for a while now. That means it works for me!

Hoppas ni hittade några bra idéer!

Hope you found a few good ideas!

/Petra

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk ordning du har. Jag undrar vad det är för hurtsar du har och insatserna i lådorna. Är det Ikea?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sussi! Tack! Hurtsarna är gamla köksstommar från IKEA. De gamla var 70 cm höga och de nya är 80 cm höga. Insatserna i lådorna är IKEAs bestickslådor/insatser i vit plast.

      Radera