21 juni 2012

Min pysselhörna med pysselförvaring

Idag blir det pysselhörna med förvaring!


Mina förutsättningar är att jag pysslar i vår övre hall, vilket
betyder att det måste gå att plocka undan snabbt och enkelt
då resten av familjen inte tycker pysselprylar är lika fräckt
som jag ;-).

Alla bordskivor och hyllplan är måtbeställda i MDF på
brädgården och sedan har min man målat många gånger.
Min bordsskiva är 195*90 cm så jag får plats.
(Min man har en identisk arbetsyta till vänster om min så
det går ingen nöd på honom ifall ni trodde det.)

Jag har använt IKEAs köksskåp för att bygga mina
hurtsar. Det blev två 60 cm breda med fem lådor i varje
och ett 30 cm skåp för förvaring av Cardstock, Cuttlebug
och inte minst ett grenuttag lättåtkomligt.


På väggen har jag två hyllplan med tidskriftsamlare.


I dessa har jag A4 papper, mossgummi, EZ-mount och
inte minst mina stämplar i den här praktiska förvaringen som
finns hos CiLi in Papers. Man ställer dessa i sina
tidskriftsamlare och kan märka på övre kanten så man hittar
rätt direkt. Alla stämplar på kloss har jag "slaktat" och
satt EZ-mount på, men det finns tjockare förvaring
som även tar stämplar på kloss. Alla stämplar nedan kommer från
Kortmakaren respektive Hero Arts som går att köpa hos
Kortmakaren.


 

I lådorna förvarar jag det mesta småttiga. Eftersom jag är
högerhänt så har jag det jag använder mest överst till höger.
Alla lådor är inredda med IKEAs bestickslådor i plast.
Vissa bilder har jag inte klarat att få på rätt håll hur jag än
försökt så ni får vrida på huvudet.


I nästa låda har jag stämpeldynor och embossingpulver.
Jag tycker det funkar bäst att ha dynorna upp och ner så att
de inte torkar, men överblicken blir ju sämre...
Embossingpulvren gick i alla fall att lägga ner så man ser!


Sedan blir det stansar och skärmaskiner. Jag har fastnat
för Tonicstansar som kanske syns. 


Nederst har jag mina alfabet, embossingfoldrar och framelits
mm till Cuttlebugen.


Till vänster så har jag överst mina färgläggningspennor.


Mina duttar till distressförgerna har jag i zippåsar på
ringar. Zippåsar finns hos Kortmakaren.
Ringar finns på Panduro eller CiLi in Papers.


Sedan kommer blommor,knappar, stickles och paperpen.


Knapparna har jag färgsorterade i zippåsar på en ring så
att jag lätt kan rota runt.


Därefter kommer bling, brads, öljetter, chalks, tejp
och inte minst stickers och breda tejprullar.


Brads och öljetter har jag oxå i zippåsar på ringar.


Nästa låda innehåller band i diverse former.


Även här zippåsar, med möjlighet att ta med på
ringar.


Nederst har jag lite extra band och bast som jag kommit
över billigt och inte använder så ofta men som tar lite plats.


Jag det var väl allt!
Hoppas ni fått några tips som kan användas hos er.

Själv funderar jag på bästa sätt att ta med pyssel
till träffar då min "pyssel-dramaten" inte rymmer allt.
Tipsa gärna hur ni gör!!!

Kram Petra









4 kommentarer:

  1. Jag såg att du hade miniöljetter. Min fråga till dig är, var har du köpt dom?? Själv har jag letat med ljus och lyckta efter dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma! Jag minns inte var jag köpt dem. Jag brukar köpa småsaer när jag hittar... kanske är det tom på någon scraploppis.

      Radera
  2. okej tack för ditt svar. Då får jag leta vidare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Emma, har du kikat på panduro? Där vet jag att jag har köpt tidigare.. Typ ett packet med två storlekar :-) /Malin

      Radera